Vidíme, jak se všechno snaží být mobilní a schopné konkurence. Trhy již nenajdeme v klasické podobě někde v ulicích, ale spíše na internetu, kde lze sehnat téměř cokoliv. Navíc nám síť přináší cosi globálního, co nám nemůže nabídnout žádná místní tržnice. Je to hlavně propojení jednotlivých zemí, kdy můžeme dnes získat produkt z druhého konce planety. Vše je tedy otázkou ceny.
Internet není ale světem pouze pro zákazník. Je to vhodná příležitost také pro investory a podnikatele jak ve fázi startu podnikání tak i již zaběhnuté firmy. Ve výsledku tedy web tyto světy propojuje a nabízí nevídané možnosti, které by v realitě nebyly absolutně uskutečnitelné. Hlavními znaky obchodování na internetu je tedy mobilita, rychlost nákupu, okamžitý servis a rady, ale také možnost srovnání a pohodlí pro zákazníka.
Klient si tak dnes může skoro automaticky diktovat podmínky, jak co bude probíhat na internetu. Můžeme se totiž setkat se stovkami firem, které nabízejí ty stejné produkty. Otázkou tedy zůstává, kdo srazí náklady a cenu nejníž. V této fázi přichází na řadu marketing. Ten je dnes životně důležitý, protože vzhled rozhoduje. A to nejen ve světě internetu, ale také při výběru partnera, povolání nebo jednotlivých životních příležitostech.
Firma si tedy musí dát záležet, jak se bude před světem prezentovat.
Důležitým a tedy i hlavním ukazatelem jsou webové stránky, které jsou pro přežití firmy takřka životně důležité. Musíme vytvořit takové stránky, které jsou intuitivní, jednoduché, ale vzhledově přívětivé s poutavým obsahem. Na to potřebujeme koupit dobrou doménu, najmout si zkušeného programátora a grafika, který to vše krásně zaobalí.
Tito lidé znají dobře svou hodnotu, a proto se připravte, že budete pořádně platit. Ale po prvotní investici se vám peníze dozajisté vrátí. Nejde ovšem pouze o tvorbu webu. Člověk by měl působit také na sociálních sítí, kde odkazuje zákazníky právě na své webovky. Zde můžeme klientům radit nebo je případně přesvědčit o koupi právě našeho produktu